Урок №31.
Тема: Постановка завдання, планування проекту.
Мета:
§ навчальна: сформувати
свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, познайомити з
початковими етами розробки та створення проекту; формувати вміння працювати в
групі;
§ розвивальна: розвивати
мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
§ виховна: виховувати
інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку:
§ засвоєння нових
знань; формування вмінь і навичок;
Програмне забезпечення: браузер, MS Word.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
1.
В якій програмі назручніше працювати з текстом?
2.
Як додати до текстового документа таблицю?
3.
Як додати до текстового документа таблицю?
4.
Як форматується текст в текстовому процесорі?
5.
Що являє собою закон про авторське право?
Повторення
правил поведінки в комп’ютерному класі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Протягом декількох уроків ми будемо працювати над проектом. Що це таке ми
зараз детальніше дізнаємось.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на
екрані)
Проект – це
скоординована робота людини або групи людей спрямована на досягнення поставленої
мети за визначений час.
Групові
проекти формують навички співробітництва. Кожний етап роботи над проектом може
мати свого ситуативного лідера. У рамках проектної групи можуть бути утворені
підгрупи, що пропонують різні шляхи розв’язання проблеми, ідеї, гіпотези, точки
зору. Змагальний елемент, як правило, підвищує мотивацію учасників і позитивно
впливає на якість виконання проекту.
Ідея проекту
Народний календар — це енциклопедія знань про життя людей праці, їхній
побут, спосіб життя, народну мудрість, природні явища. Ти також можеш створити
календар, де буде відображено традиції й актуальні події свого регіону, громади
та класу.
Пропонуємо тобі разом з однокласниками створити народний календар: кожен
обирає місяць і відшукує його старовинну назву, історичні події, що відбувались
у цей період, народні традиції, прикмети, свята, а також планує події для свого
класу чи родини
Приклади завдань:
· визначити народні
прикмети, пов'язані з обраним місяцем;
· знайти описи та
зображення, що ілюструють свята цього місяця;
· створити календар
подій для свого класу на обраний місяць
Джерела пошуку відомостей і
матеріалів: шкільна бібліотека та Інтернет; музеї рідного краю; інтерв'ю з бабусею, дідусем чи батьками про традиції відзначання
свят; спостереження за природними явищами тощо
Підготовка матеріалів
· Збери матеріали за
темами: походження назв місяців; народні свята; народна творчість (прислів'я,
прикмети, приказки та народні казки); плани твого класу.
· При збереженні
відомостей 3 Інтернету створи анотований список корисних ресурсів, щоб не
порушувати авторські права при використанні творів інших авторів.
· Знайди якісні
зображення в Інтернеті, зроби чи скануй фото із сімейних архівів про родинні
свята чи традиції.
· Створи новий проект і
збережи його у своїй структурі папок. Добери потрібні зображення та звукові
дані.
· Якщо ти
використовував дані з Інтернету, то створи анотований список корисних ресурсів,
щоб не порушувати авторські права. Сплануй та розроби алгоритми, які будуть
реалізовувати заплановані у проекті події.
Підготовка підсумкового документа
· Як результат
пропонуємо створити текстовий документ, назва якого відповідає назві обраного
місяця року.
· У документі слід
передбачити структуроване подання знайдених відомостей, якісні ілюстрації та
таблицю планування заходів для класу.
· Як результат
пропонуємо тобі створити проект у середовищі Скретч, перевірити роботу програми
й за потреби — виправити помилки.
Презентація результату
· Результат презентуй
однокласникам на підсумковому уроці чи позакласному заході. Для виступу можна
підготувати комп'ютерну презентацію. Роздруковані документи можна розмістити у
класному куточку чи зробити збірку «Народний календар».
Планування проекту
· Обрати чи уточнити
тему та придумати влучну й цікаву назву проекту
· Визначити джерела
отримання даних (провести опитування про цікавість теми)
· Зібрати потрібні
відомості та дані
· Проаналізувати
знайдені відомості, порівняти, критично оцінити, зробити висновки
· Обрати найцікавіші
дані, оформити результат у вигляді певного продукту (текстового документа,
презентації тощо) або кількох продуктів
· Розповсюдити,
представити (демонструвати) створений продукт
· отримати відгуки,
коментарі. Зробити висновки
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань
VII. Робота над проектом.
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VIII. Підбиття підсумків уроку
ІХ. Домашнє завдання
Працювати над проектом.
Немає коментарів:
Дописати коментар